sunnuntai 10. tammikuuta 2010

Harvinainen postaus..

Nyt se on jollakin tasolla päätetty.. Alan hakea muutoksia tämän hetkiseen tilanteeseen johon en ole täysin tyytyväinen. On nimittäin se vaara, että jos nyt en toimi, en tee sitä ikinä..
Kuten olen jo muutamaan kertaan todennut, suuntani on pohjoinen. Siellä siis haluan elämäni asua. Olen myös useamman vuoden ajan ajatellut oman yrityksen perustamista tulevaisuudessa, matkailuun liittyvän. Olen kuitenkin opiskellut teologiaa(??!), ihan sillä ajatuksella että se kiinnostaa. Ongelma on kun en viihdy täällä missä nyt vaikutan ja voi olla etten koskaan saa draivia lähteä muille maille jos nyt tyydyn siihen mitä on ja vain haikailen muuta..
Siispä hankin käsiini tämän kirjasen (vain noin kolmesataa sivua) ja aloin lukea Lapin yliopiston matkailuntutkimuksen pääsykokeisiin.. Koe on vasta kesäkuussa ja tuloksen saa heinäkuun alussa, kauhean malttamaton olo sen suhteen kuinka nyt käy.. Toisaalta olen todella tyytyväinen siihen, että olen tehnyt päätöksen, se antaa kevään puurtamiselle ihan uutta iloa kun odottaa uutta:) Toivon hartaasti pääseväni tuonne; siellä saisi tietoa, taitoja ja varmuutta sen yrityksenkin perustamiseksi..
Niin, ja tuohon otsikkoon.. Sikäli tämä on harvinainen postaus sillä tämä käsittelee vain minua eikä sisustamista:) Jatkossa ja varmaan jo tänä iltana tulee taas sisustus aiheisia postauksia. Kerron kuitenkin jatkossa miten tämän juuri alkaneen suuntana pohjoinen- projektin käy...

5 kommenttia:

  1. Ihan ensin ajattelin, että olen tullut johonkin tyystin jonnekin mihin ei ollut tarkoitus - niin on muuttunut sinun blogisi kuva...
    Ehdottomasti pidän sinun sisustusjutuistasi eniten, kuvat ovat tosi ihania ja kerronta rentoa. Kiva on tietysti kuulla sinun projektisi etenemistä, toivon sille paljon onnea.

    Mukava on nähdä jutun kirjoittajakin.

    Tuo jäätaulupostaus on tosi sievä kenkineen kaikkineen....

    Eiku lukemaan tuota kirjaa minkä olet hankkinut ja nokka kohti uusia tuulia!

    Terveisin Lennu

    VastaaPoista
  2. Miten satuinkin juuri nyt blogiisi, kun itsellä myös suuret alanvaihtoajatukset mielessä. Luen nyt toista vuotta kieliä yliopistossa ja jo noin vuoden ajan olen haaveillut eri alasta, maisemasuunnittelusta. Nyt sitten sain vihdoin tehtyä ratkaisun, että haen tänä keväänä eri kouluun, enkä millään malta odottaa haun alkamista, valintakoetta ja tulosten saamista! Minäkin olen pelännyt, että jos tarpeeksi pitkään lykkään tätä, niin lopulta käy kuten sanoit, että tyydyn huonompaan ja jään ikuisesti haaveilemaan jostain mielenkiintoisemmasta. Onneksi minulla ei kuitenkaan tarvitse muuttaa eri paikkakunnalle, mutta mahdollinen opiskelupaikan vaihto on varmasti positiivisuudestaan huolimatta stressaava. Onnea ja voimia siis sinulle suureen elämänmuutokseen! Toivon, että pääset haluamallesi alalle!

    VastaaPoista
  3. Voi, onnea ja kaikkea hyvää sinulle! Toivon todella, että saat elämääsi toivomasi muutoksen. Itse en tosiaan kadu uravaihtoa. Kannattaa kuunnella juuri itseään!

    Ja nyt on kyllä bloggaajalla kasvot! Hyvä! :)

    VastaaPoista
  4. Minäkin hämmästelin aluksi, että eksyinkö väärään paikkaan! :D Jännää, miten muodostaa ihmisistä jonkinlaisen mielikuvan, kun ei ole nähnyt kasvoja. Nyt mielikuva sai kasvot! Kiva! :)
    Onnittelut "uudesta" suunnasta. Minäkin olen muutamia vuosia sitten vaihtanut alaa ja se oli elämäni parhaita päätöksiä!
    Mukavaa alkuviikkoa!

    VastaaPoista
  5. Oikein paljon tsemppia lukemiseen ja isot onnen toivotukset haaveen toteuttamiseen!

    Ymmärrän hyvin, että haluat pohjoiseen, on siellä niin kaunista ja luonto aina lähellä.

    Olen ajatellut sinut tummahiuksiseksi ja oli mainiota nähdä, että olin oikeassa:)

    VastaaPoista

Kiitos ihanista viesteistä!